2 Ogos 2012

Saya Hamil Kembali


Alhamdulillah berita gembira buat kami sekeluarga, akhirnya saya hamil setelah hampir 3 tahun 5 bulan saya 'membujang'. Kini Anis Syahida berusia 6 tahun dan Aisyah Humaira' berusia 3 tahun 5 bulan. Memang rezeki saya setiap kali hamil memang tak banyak karenah, setiap perancangan saya pasti menjadi, memang murah rezeki saya *wink*. Untuk kehamilan yang ke-3 ini saya berharap sangat untuk mendapat lelaki tetapi jika Allah bagi juga perempuan, saya terima dengan redha. Paling mengharap ialah suami saya dan dia yang menyuruh saya untuk hamil semula.

Cuma pengalaman kali ini agak mencabar saya kerana saya telah buat UPT 2 kali genap hari yang sepatutnya saya datang period dan saya juga mendapat pengesahan Doktor 2 kali dan kedua-duanya saya scan kerana tidak berpuas hati dengan jawapan Doktor di Klinik Az-Zahra, Bangi. Kali pertama hati saya dan suami hancur luluh kerana Doktor mengatakan UPT saya menunjukkan 50-50 kerana second line timbul tak terang (walhal dalam hati saya cukup mengatakan saya pregnant kerana line ke-2 sangat terang). Setelah tidak berpuas hati saya di scan tetapi tak nampak apa-apa. Memandangkan period saya yang sebelum ini memang ke laut dan jadi tunggang-langgang Doktor dengan mudah menyatakan susah nak tahu hari subur. Marahnya hati saya sebab Doktor yang bercakap dengan saya itu menunjukkan ia tiada knowledge langsung (FYI, doktor muda lelaki ye). Eh...ibu yang eksklusif menyusu pun boleh terpregnant tau inikan saya period yang ke laut seminggu 2 minggu. 

Second time, saya buat check-up di Klinik Jameaton di Seri Kembangan dan Alhamdulillah saya CONFIRMED mengandung. Mengikut perkiraan kandungan saya sudah pun 5 minggu dan dijangka bersalin pada 2 April 2013. Mungkin terlalu untuk saya berasa gembira tapi ialah...dah nama pun IBU..walau dah beranak 2 excitednya macam first time hamil hehehe. Sekarang pun mula dah ketagihan bershopping online huhu. Apa pun saya harap Allah permudahkan perjalanan kehamilan saya dan juga penyusuan saya. Saya berharap untuk baby ini saya akan buat lebih baik dan terbaik.

p/s : dah mula sakit pinggang, mengah dan kadang-kadang rasa penat


Salam Sayang,

Mama Anis & Aisyah

2 ulasan:

  1. Being pregnant..the most wonderful experienced by a person called MOM

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah, samalah kita anak pertama dan kedua girl, yang ke3 boy alhamdulillah, yang penting baby sihat kan

    BalasPadam